Socialist Worker

Media smears fail to stop RMT strike success

Issue No. 2068

Despite the clear gains made by the RMT in negotiations, management, the media and Ken Livingstone all claimed that the union accepted the same deal that was on the table a week earlier.

The London Evening Standard led the media onslaught against the RMT and its general secretary Bob Crow. It published a full page article headlined “Inside The Loutish And Macho World Of The RMT Henchman”.

The Standard, owned by Associated Newspapers which also publishes the Daily Mail, wants to hide the fact that the strike won.

RMT member Frank Murray said, “Bob Crow is our spokesperson, not a dictator. He has to do what we want him to do, and he got a lot of flak for that. The media gave only one side of the dispute.”

“The Evening Standard’s coverage was disgraceful,” said Unjum Mirza. “But it was what we’d expected and was a response to our victory.

“If we had been wishy-washy in our action the Standard would have made fun of the ineffectiveness of the strike. It showed sheer class hatred against us.

“The RMT is going to respond by producing our own free publication. This will explain to the public what the strike was about and highlight how safety was undermined during the action to try to get the tube running.”


Click here to subscribe to our daily morning email newsletter 'Breakfast in red'

Article information

News
Tue 11 Sep 2007, 18:38 BST
Issue No. 2068
Share this article


Related


Tags



Mobile users! Don't forget to add Socialist Worker to your home screen.