Socialist Worker

Qatar royal family makes moves to control Al Jazeera TV station

Issue No. 2271

Qatari-owned news network Al-Jazeera’s director general has resigned after eight years—only to be replaced by a member of a Qatari royal family.

Wadah Khanfar stepped down last week. He is credited with developing the network’s prominence—particularly the coverage of the Arab Spring.

But Al-Jazeera is owned and governed by the Qatari royal family. The network has largely ignored the massacre of protesters in Bahrain and barely reports events in the repressive regime in Qatar.

The country’s royal family is moving ever closer to allies like Saudi Arabia, and ultimately the US.


If you enjoy Socialist Worker, please consider giving to our annual appeal to make sure we can maintain and develop our online and print versions of Socialist Worker. Go here for details and to donate.

Article information

News
Tue 27 Sep 2011, 19:00 BST
Issue No. 2271
Share this article


Tags



Mobile users! Don't forget to add Socialist Worker to your home screen.