Downloading PDF. Please wait... Issue 2271

Qatar royal family makes moves to control Al Jazeera TV station

This article is over 10 years, 3 months old
Qatari-owned news network Al-Jazeera’s director general has resigned after eight years—only to be replaced by a member of a Qatari royal family.
Issue 2271

Qatari-owned news network Al-Jazeera’s director general has resigned after eight years—only to be replaced by a member of a Qatari royal family.

Wadah Khanfar stepped down last week. He is credited with developing the network’s prominence—particularly the coverage of the Arab Spring.

But Al-Jazeera is owned and governed by the Qatari royal family. The network has largely ignored the massacre of protesters in Bahrain and barely reports events in the repressive regime in Qatar.

The country’s royal family is moving ever closer to allies like Saudi Arabia, and ultimately the US.

Sign up for our daily email update ‘Breakfast in Red’

Latest News

Make a donation to Socialist Worker

Help fund the resistance
One-off